Dag 11 St. Lucia walvissafari - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Dag 11 St. Lucia walvissafari - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Dag 11 St. Lucia walvissafari

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

19 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Vanmorgen om 6.00 uur ging de wekker, we moesten naar de buurman lopen. Vandaar gingen we met een soort huifkar die getrokken werd door een tractor naar het strand. Een andere tractor trok de boot. Onderweg hebben we nog 5 mensen opgepikt. De boot werd in het water gelegd, wij kregen ondertussen jassen aan en zwemvesten om. Daarna konden we de boot in en kregen we uitleg wat we wel en niet mochten doen. We moesten ons goed vasthouden toen we door de branding gingen. Na 10 minuten varen zagen we de walvissen al spuiten. Na een tijdje meegevaren te hebben begonnen ze rondjes te zwemmen om de boot en konden we mooie foto's maken. Één walvis kwam helemaal uit het water, dat was zo verrassend en spectaculair dat ik vergat hiervan een foto te maken. Na 2 uur voeren we weer terug naar de kust en werd de boot het strand op gevaren, ook een hele belevenis. Bij onze lodge aangekomen stond het ontbijt klaar. Verder hebben we er vandaag een rustig dagje van gemaakt. Lekker lezen in de zon aan het zwembad. St. Lucia een klein stadje tussen een rivier en de Indische oceaan, het is hier altijd mooi weer, het is een geliefd vakantie oord voor Zuid Afrikanen en er komen veel toeristen. Volgens mij zijn meer dan helft van de huizen die hier staan een B&B.

• 19 Juni 2014 - 21:58

Angeline:

Hoi Gerard en Margit, wat ziet het er allemaal mooi uit, zo te lezen maken jullie heel veel mee. Hartstikke leuk, geniet ervan!

• 06 Augustus 2016 - 18:42

Janice Groenland:

Tijdens het surfen op internet kom ik jullie reisverslag tegen over de walvis safari.
    mijn vraag is zat dit in jullie reis inbegrepen of hebben jullie deze excursie los geboekt en zo ja waar?
    wij gaan volgende week naar zuid-Afrika en het lijkt me erg gaaf om die excursie te gaan doen.

graag zie ik je antwoord tegemoet per mail.

heel erg bedankt!

Janice