Dag 20 en 21 De terugreis - Reisverslag uit Borne, Nederland van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Dag 20 en 21 De terugreis - Reisverslag uit Borne, Nederland van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Dag 20 en 21 De terugreis

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

29 Juni 2014 | Nederland, Borne

De laatste blog, het zit erop. Na een lekker ontbijt hebben we deze vakantie voor de laatste keer onze koffers gepakt. Gelukkig paste alles er weer in. We moesten om 11.00 uur uit checken. Het was een prachtige dag, de zon stond hoog aan de hemel. Er lag nog een hele dag voor ons. We wilden in ieder geval voor het donker, dus voor 18.00 uur op het vliegveld van Kaapstad zijn. We konden nog wel een paar dorpjes bekijken, zoals Pniel dat was zo klein voor we het wisten waren we er door. We kwamen weer door Franschhoek, het zag er gezelliger uit dan de dag ervoor. Het was zaterdag, de zon scheen en er was een locale markt. Hier hebben we nu wel een terrasje gepikt en zijn we over het marktje gelopen. Daarna naar Paarl, dat was een grotere stad, niks geen gezelligheid. De weg er naar toe was wel interessant, veel meer armoede dan op de weg naar Franschhoek.
Het werd langzaam tijd om af te zakken richting Kaapstad. Nog even lunchen in ons stamcafé Java in Stellenbosch en toen toch maar naar het vliegveld. Eerst de auto inleveren, we waren ruim op tijd en konden tegen 19.00 uur inchecken. Ons vliegtuig vertrok om 23.40 uur naar Amsterdam, daar moesten we een uurtje wachten op ons vlucht naar Düsseldorf. In Düsseldorf kregen we snel de koffers en konden we met de skytrain naar de parkeergarage. Daar zijn we in de auto gestapt en moest er weer rechts gereden worden. Tegen 16.00 uur waren we thuis. We kunnen terug kijken op een hele mooie vakantie, we hebben een goeie indruk gekregen van Zuid Afrika. We hebben het noorden het westen en het zuiden gezien. Het landschap is heel divers, de mensen super aardig. Het is een schoon land. We hebben geen criminaliteit gezien en hebben ons ook geen seconde onveilig gevoeld. We hebben heel veel kilometers gereden op goeie wegen, er waren uitzonderingen, maar de hoofdwegen zijn goed. De temperatuur was rond de 20 graden met een paar uitschieters naar boven en naar beneden. Al met al was het super......als herinnering hebben we ruim 1000 foto's!
Groetjes Gerard en Margit.

• 29 Juni 2014 - 21:20

Marion:

Welkom terug in Nederland. Fijn dat jullie zo genoten hebben. We zijn zeer benieuwd naar jullie foto's en verdere verhalen. Tot gauw. Tonny en Marion

• 29 Juni 2014 - 21:52

Mam:

Bedankt voor de geweldige reis verslagen, ook ik heb hiervan genoten, en nu nog al die foto's.het was vanmiddag weer gezellig met Stijn en Lotte. En Nederland gewonnen, dus een prettige dag. Tot gauw mam.

• 29 Juni 2014 - 22:39

Helma:

Welkom thuis :) ook wij zijn benieuwd naar jullie foto's en ervaringen.

• 30 Juni 2014 - 21:09

Marja Ubels:

Hallo,

Wij kennen elkaar niet maar ik heb met veel plezier de verslagen gelezen. Ik kwam hier toevallig terecht. Wij gaan nl. in oktober deze zelfde reis maken en nu ik jullie verhalen lees krijg ik steeds meer zin. Misschien hebben jullie nog een paar tips, dan houden we ons aanbevolen. Hopeljk vinden jullie ons niet te brutaal dat we maar zo jullie verhalen hebben gelezen. Met vriendelijke groet. Wij zijn een 50+ stel uit het noorden van het land.