Dag 9 en 10 Swaziland - Reisverslag uit Siphofaneni, Swaziland van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10 Swaziland - Reisverslag uit Siphofaneni, Swaziland van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10 Swaziland

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

17 Juni 2014 | Swaziland, Siphofaneni

Langzaam zijn we het Kruger park uit gereden, we hebben zelfs nog 2 leeuwinnen gezien. Helaas konden we geen foto maken, want de auto voor ons stond 1ste rang, Jammer maar we hebben ze gezien bij daglicht.
Na Swaziland was een behoorlijke rit, we hebben er 7 uur over gedaan. De grens passeren was een hele belevenis. Bij de 1ste slagboom stond een mannetje, daarvan kregen we een briefje waar hij op geschreven had met hoeveel personen we in auto zaten en het kenteken. Toen konden we iets doorrijden naar een kantoor. Daar kregen we op het papier een stempel en konden we iets verder rijden naar een ander kantoor. Daar kregen we stempels in ons paspoort, en een ander papiertje waarmee we naar een lokketje verder konden om te betalen voor het visum. Daarna mochten we naar de slagboom rijden daar stond een mevrouw die onze passen nakeek en de achterbank controleerde en toen mochten we eindelijk de grens over. Een hele ervaring! We zijn vervolgens door prachtige natuur gereden, mooie bergen en bijzondere dorpen. Om 16.00 uur moesten we op een afgesproken plek staan en zouden we worden opgehaald. We waren ruim op tijd en we werden opgehaald door een safari jeep. Daar moesten we achteraan rijden tot een guesthouse, daar konden we de auto parkeren en overstappen in de jeep. Via een privé safari, kwamen we aan bij ons nachtverblijf. Een open hut, met bad en douche en geen elektriciteit maar olielampjes. Het was de presidential suite. Ik zal foto's plaatsen het is nl niet uit te leggen hoe bijzonder het was. We waren deze nacht de enige 2 gasten. Nadat we ons verwonderd hadden over ons verblijf konden plaats nemen rond het open vuur, de tafel voor 2 was al gedekt en na een kwartiertje werd er op een trommel geslagen en kon het diner geserveerd worden, het smaakte voortreffelijk. Ter afsluiting nog een kopje koffie gedronken bij het vuur en toen naar bed want de volgende dag om 6.15 uur zouden we weer op safari gaan. We werden om 5.45 gewekt met een kopje koffie en thee. Het ontbijt stond na de safari al weer klaar bij het vuur. Daarna werden we naar de auto gebracht en zijn we achter de jeep aan het reservaat uitgereden richting grens. Zoals we Swaziland binnen zijn gekomen zijn we er ook weer uit gaan, via briefjes, stempels etc. Op naar St. Lucia. Daar werden we verwelkomt door een 70 jarige mevrouw die guesthouse runt voor de Deense eigenaren. Het ziet allemaal weer even prachtig en ruim uit. We een hebben een slaapkamer, 2 badkamers, een zitkamer en 2 balkons. Weer zijn we de enige 2 gasten. We hebben vanavond samen met die mevrouw het Nederlands elftal gekeken. Morgen gaan we op walvis safari. Wordt vervolgd......
Zie foto's

• 19 Juni 2014 - 18:51

Janneke:

Hallo luitjes,

Mooie reisverslagen, lijkt me een erg mooie reis.
    Geniet er nog lekker van het is zo weer voorbij.

Ik heb vandaag mijn eerste dag gewerkt,of je niet weg bent geweest.

Groetjes janneke