Dag 16 Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Dag 16 Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Dag 16 Kaapstad

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

24 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Auto ingeleverd bij het vliegveld, ingecheckt en door de douane ging vlotjes. Bij de gates werden we aangesproken door een jongen uit Israël die cosmetica producten verkocht uit de dode zee, alles tegen rimpels en dat zonder botox. Die jongen kon praten als brugman, maar niet aan ons besteed. Onze vlucht had een kleine vertraging, tegen 13.15 uur kwamen we aan in Kaapstad, waar een man al klaar stond met een bordje met onze naam erop. Hij bracht ons naar ons guesthouse met uitzicht op Robbeneiland. Ook gaf hij ons het advies om vanmiddag nog naar de tafelberg te gaan, want de kabelbaan was nu open. Als het te hard waait gaat hij dicht. We hebben zijn advies opgevolgd, meteen een taxi geregeld en op naar de tafelberg. Wat ontzettend gaaf is dat, wat een prachtig uitzicht. Na daar een uurtje rond gelopen te hebben werden we weer opgehaald door onze taxichauffeur en werden we naar een restaurant in een zeer exclusief winkelcentrum gebracht. Alle dure merken waren aanwezig. We vonden het restaurant een beetje over done, dus verder gezocht naar een gewoner eettentje. Aan een leuk pleintje, waar een Afrikaans bandje speelde zat een leuk kroegje waar we erg lekker gegeten hebben. Daarna zijn we terug gelopen naar ons guesthouse. Onze kamer heeft tv dus Gerard kon voetbal kijken en ik een blog schrijven. Morgen gaan met de hop on hop off bus nog meer van Kaapstad zien.
Onze eerste indruk is dat Kaapstad een mooie, schone, gezellige stad is en we het nu al jammer vinden dat we er maar 1 1/2 dag zijn.

• 24 Juni 2014 - 22:05

Mam:

Hoy hoy, wat leuk om iedere avond het laatste nieuws van jullie te lezen,jammer dat het naar het einde van de reis gaat, ik zal het nog missen .nog even genieten hoor. Liefs mam.

• 24 Juni 2014 - 22:57

Angeline:

Hoi Gerard en Margit,

Wat zien jullie veel, erg leuk om telkens jullie blog te lezen. Veel plezier en geniet van het mooie Zuid Afrika.

Gr. Angeline

• 24 Juni 2014 - 23:10

Marion:

Ook ik geniet van de verhalen en foto's. Nog veel plezier. Groetjes Marion

• 25 Juni 2014 - 08:35

Shaila:

Dat houdt in extra genieten van Kaapstad :)