Dag 3 en 4 Johannesburg - Louis Trichardt +Tour - Reisverslag uit Louis Trichardt, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 Johannesburg - Louis Trichardt +Tour - Reisverslag uit Louis Trichardt, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4 Johannesburg - Louis Trichardt +Tour

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

12 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Louis Trichardt

De 3de dag was een reis dag, we moesten iets van 430 km af leggen.
Na weer een lekker ontbijt werden we door iemand van Sunrock naar het vliegveld gebracht, daar stond onze huur auto klaar, een Nissan. Nadat we alles geïnstalleerd hadden kon de reis beginnen. Gerard vond het links rijden even wennen, maar het viel hem enorm mee. Onderweg hebben we lekker geluncht. Toen we er bijna waren hebben we ons verreden, een half uur later dan gepland kwamen we aan bij onze lodge "Madi a Thavha mountain farm lodge". Een geweldig mooie lodge met woonkamer, balkon, keuken, slaapkamer, badkamer en 2 toiletten. Wat een luxe! De lodge heeft ook een open haard, lekker warm want 's morgens een 's avonds is het best koud. Op dit moment is het 13 graden en zitten we lekker bij de open haard. Het ontbijt en het diner is fantastisch!
Vandaag zijn we met een gids op stap geweest. Hij heeft ons de omgeving laten zien. Wat hebben zoal gezien, een fabriekje gerund door Indiërs waar men o.a. lappen stof kon kopen, vervolgens door de wijk gereden waar de Indiërs wonen, mooie huizen hier zit wel geld. Vervolgens zijn we naar markt gereden in Elim. Ook hebben we daar een restaurant bezocht. Daar was men kip aan het koken alles van de kip behalve de botten, het zag er niet uit met die pootjes etc. Bah. Ook werd op die manier een koe gekookt, alles behalve de botten, maag lever, kop etc. We hebben het maar niet geproefd. Hierna zijn we naar een school gegaan waar onze gids ook op heeft gezeten en waar zijn moeder het hoofd van de school is. Daarna hebben geluncht bij het huis van zijn oma! Zo leuk! Vervolgens hebben we een man bezocht die hout bewerkt een echte kunstenaar, hij maakt ook muziekinstrumenten super gaaf. Toen naar een pottenbakkers bedrijfje hier kregen we een demo pottenbakken, alles met de hand, geen draaitafel kwam er aan te pas. Heel knap hoe deze vrouwen ook hele groten potten maken, alles met de hand.
Hierna nog naar een vrouw die heel goed was kralen, en als laatste naar iemand die al het houtsnijwerk voor de lodge gemaakt heeft. Dit alles was "echt" zoals de mensen hier leven. Niets toeristisch, hier komen geen bussen! Ook de hutjes waarin men woont, onvoorstelbaar zo klein!
Vanavond hebben we lekker gegeten met gitaar muziek er was nl een gast die een gitaar bij zich had. Morgen vertrekken we vroeg naar Hazyview zo'n 340 km rijden. Nu gaan we lekker slapen..... Tot de volgende blog! Welterusten!