Dag 13 en 14 Drakensbergen - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Dag 13 en 14 Drakensbergen - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Dag 13 en 14 Drakensbergen

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

22 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

De eerste 400 km over de snelweg N2 ging voorspoedig, de laatste 50 km was dramatisch. De weg zat vol potholes (gaten in de weg). We reden de bergen tegemoet, onderweg kwamen we door Afrikaanse dorpjes. De mensen wonen in hutjes tegen de bergen aan. Als de zon onder is, is het erg koud. Je moet er niet aan denken hoe koud het dan in zo' 'n hutje is. Na veel gehobbel kwamen we aan bij een slagboom deze moesten we door om bij het reservaat "Giant Castle" te komen. De weg na de slagboom was wel beter. Tegen 16.00 uur waren op de plaats van bestemming, even langs de receptie. Daarna konden we naar ons huisjes met bergzicht. Inmiddels was de zon onder en werd het steeds kouder. In het restaurant zaten mensen met jassen aan, en er lag een deken op de stoel om over je benen te leggen. Na het diner zijn we naar huisje gelopen, lekker douchen en hup ons bed in. Inmiddels was het 21.30 uur. Om 8.00 ging de wekker weer, na het ontbijt zijn we naar de main caves gewandeld, een erg mooie route door de bergen. Bij de main caves werden we rondgeleid door een gids, zij liet ons de grot tekeningen zien. We kregen een goeie indruk hoe mensen hier geleefd hebben. Vervolgens zijn we langs een riviertje terug gelopen. 'S middags hebben we nog een wandeling gedaan door de bergen. Steil omhoog en door smalle paadjes zagen we mooie vergezichten. Het was een prachtige wandeling, hoewel de bergen erg kaal zijn, maar hele mooie kleuren hebben. Tegen 15.00 uur waren terug en hebben we nog kunnen genieten van de zon op ons terras voordat deze onder zou gaan. Morgen gaan we vroeg op pad naar umdloti, dat is een stadje aan de zee. Nu eerste even dineren en lekker slapen.....

• 23 Juni 2014 - 22:26

Mamma Leny:

Hoy hoy, weer een mooi verslag . Die hutjes zou ik ook wel eens willen zien, en die mooie bergwandelingen, prachtig toch! Bij mij is alles voetbal net nog Nederland met 2-0 gewonnen.
    Liefs en groetjes mam.