Borne - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Borne - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Borne - Bangkok

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

16 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

We zijn vrijdag 15-2-2013 om 7.15 uur vertrokken uit Borne.
Stijn heeft ons naar station in Hengelo gebracht en zo gingen we rechtstreeks metende NS naar Schiphol. Ons vliegtuig zou om 13.20 uur vertrekken, maar helaas hadden we een vertraging van 1,5 uur. Och ja een uurtje meer maakt dan ook niet uit. Het tijdsverschil met Nederland is 6 uur. In Thailand is het 6 uur later. De vliegreis verliep verder zonder problemen. Op het vliegveld werden we opgewacht en naar het hotel gebracht? Tegen 9.00 uur Thaise tijd waren we op onze hotelkamer. Pfff we waren best moe, even opfrissen en even de oogjes dicht. Daarna zijn we Bangkok in gelopen. Het is hier bewolkt, warm 32C, en het stinkt.
Om de paar meter staat er een kraampje met eten. De winkeltjes zijn klein. De mensen zijn heel aardig, zeker niet opdringerig. Je kunt rustig door shoppingmall lopen. Toen een lekker bakje MCCAFFEE gedronken, ja hoor ook hier zit de MAC. Bij een drogistje hebben we anti muggenspul gekocht. Het Thaise mevrouwtje was helemaal verliefd op van Persie. Dat was wel grappig. Verder hebben we niet veel gedaan, rustig aan beginnen. We gaan zo lekker eten, tenminste dat hopen we, dan op tijd naar bed, want morgen om 8.00 begint onze 1ste excursie de fietstour door Bangkok.

• 16 Februari 2013 - 16:10

Helma:

Ach ja 1,5 uur vertraging op zo'n reis, kan gebeuren. Maar jullie zijn goed aangekomen en gelijk de Bangkok geur gesnoven, went wel hoop ik. Veel,plezier met het fietsen in de grote stad. Ik zie het volgende verslag met belangstelling tegemoet. Veel,plezier.

• 16 Februari 2013 - 16:28

Angeline:

Hallo Gerard en Margit,

Fijn dat de reis goed is verlopen, zo te lezen hebben jullie ook al een eerste indruk van Bangkok gekregen.
    Heel veel plezier morgen met de fietstocht en wees voorzichting. Misschien moet je toch maar een helm opzetten hahaha.

Tot horens,

Groetjes vanuit het grijze Borne.

Gerard en Angeline

• 16 Februari 2013 - 18:06

Dianne:

Hoi Margit,

Ben wel jaloers hoor. Thailand is echt verassend. Super lekker eten. Heb je nog geen last van een Jet lag?
    Kijk wel uit als je in een tsoek tsoek stapt. Dan moet je wel allemaal verplichte winkels langs. En als je dan in die winkels niks koopt, krijgt je chauffeur ervan langs. Het paleis in Bangkok is altijd te bezichtigen. Ook al spreekt een thai je aan, dat het dicht is. Verjaardag koning, andere gelegenheid en dat soort smoesjes. Ze proberen je dan gewoon in een tsoek tsoek te praten. Ik vind wel dat je lef hebt om daar te gaan fietsen. O ja als je nog een reisleider tegen komt die Roeland Wassink heet, doe hem dan de groeten van Robert en mij. Is nog een kameraad van ons.

Sawatdee krap

Dianne