Dag 7 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: margitschwering

Blijf op de hoogte en volg Margit

04 November 2011 | Egypte, Caïro

Onze excursie dag!
De wekker om 6.00 uur, om 7.00 uur zaten we aan ontbijt. We waren het eerste, wat wel een beetje vreemd was, achteraf bleek dat we niet om 8.00 uur zouden vertrekken maar om 8.30 uur. Dit werd uiteindelijk 9.15 uur. Op naar de piramides dwars door Caïro. Onze beveiligers, die de hele week bij ons zijn geweest zaten in een apart busje. Van tevoren werd gewaarschuwd niets te kopen en met niemand op de foto te gaan, want je moet voor alles betalen. Toen we de bus uitstapten kreeg meteen al iemand een sjaal om het hoofd geknoopt, het duur de maar even of hij zal al op een kameel. Daarna werd hij meegenomen en uit het zicht van de groep werd een foto genomen en moest hij betalen. Ook werd ik aangesproken door een man en kreeg een doek om mijn hoofd die heb ik snel afgedaan toen kwam er een jongen en kreeg ik een tulband en kaarten allemaal gratis, ja ja... Toen gingen we de piramides in, een trap heel stijl naar beneden, daar kwam je in een kamer maar ja alles is weg en ligt in de museums, toen weer omhoog. Het is niet echt een trap, maar een plank met dwars latjes en heel laag en nauw. Daarna gingen we naar een punt waar je een mooi uitzicht hebt over de 3 piramides. Daar werden we weer door mensen aangesproken die met ons op de foto wilden voor geld. Daarna naar een museum waar je kon zien hoe ze een boot bouwden van hout en touw. Voor ons was het toilet belangrijker. Daarna de bus weer in op naar de citadel. Daar gingen poorten open die normaal gesloten blijven, we hebben echt een Maxima gevoel gekregen. Bij de ingang moesten we onze schoenen uit doen en 3 van ons, waaronder ik, een jurk aan, omdat we te bloot gekleed waren. Dat was leuk voor de foto's. We kregen een rondleiding toen de bus weer in. Even een sanitaire stop en op naar de bazar. We begonnen ondertussen wel honger te krijgen, maar dit was exclusief lunch. Dus gestopt bij een winkeltje waar we cola en chips hebben hebben gekocht. Deze man liep dus helemaal binnen, iedereen moest een ander bedrag betalen. Door deze man werden we vrolijk uitgezwaaid. Tegen 16.00 uur kwamen we aan bij de bazar, daar mochten we 2 uur rondlopen. 1 beveiliger ging met ons mee. Eigenlijk hadden we het na een half uurtje wel gezien. Tegen 18.00 uur was iedereen weer bij de bus en gingen we terug naar het hotel. Na een uurtje rijden begon het wel heel erg te stinken in de bus, gelukkig werd de stank minder, maar na een half uurtje ging de bus echt niet verder, pech..... Wachten op een andere bus, die kwam na weer een half uurtje plus een aantal taxi's. Wij kwamen in een taxi terecht, omdat het vrijdag (vandaag) offerfeest is, was heeeel druk op de weg. Het is haast niet beschrijven wat we mee hebben gemaakt in die taxi. De weg is 3,4 of 5 baans. Alles rijdt Kris kras, wie het hardst claxoneerd mag het eerst. En het stijl naar uitlaatgassen niet normaal. Onderweg stopte onze taxi er ook nog mee. Dus moest er gedrukt worden in die chaos, niet normaal. Gelukkig deed hij het toch weer. Na 4 file rijden kwamen we bij ons hotel. We hebben echt opgevouwen in de taxi gezeten, alles deed zeer. Daarna hebben we nog iets gegeten en gedronken. Ook kregen we nog een soort oorkonde en een kadotje. Daarna douchen, want wat voelden wij ons heel vies! Toen ons bed in en kunnen we uitslapen....pfffff wat een dag!

• 04 November 2011 - 10:35

Helma:

Wat een belevenis, doet me denken aan India ook zo'n lekkere chaos daar met het verkeer en maar toeteren.
    Geweldige ervaring voor jullie.
    Een goede terug reis en tot volgende week.

• 04 November 2011 - 11:04

Gerard:

Een mooie heftige dag die je niet snel zult vergeten. kijk uit naar de verhalen en de foto's. Goede reis en tot vanacht op de parkeerplaats bij het ZGT

• 04 November 2011 - 11:52

Karis En Bas:

Vinden wij leuk!

• 04 November 2011 - 16:22

Angeline:

Hoi Margit,

Nou, dat was me dagje wel zet. Je kunt niet zeggen dat je niets hebt meegemaakt. Ik ben heel erg benieuwd naar alle verhalen. Hopelijk heb je vandaag lekker uitgeslapen. Ik wens jullie een hele goed reis terug. Misschien tot vanavond.

Gr. Angeline

• 20 November 2011 - 18:39

Helma:

Jammer hoor dat je dan ineens niets meer kunt lezen omdat jullie weer terug zijn.