River kwai tour - Dag 1 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Margit Schwering - WaarBenJij.nu River kwai tour - Dag 1 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

River kwai tour - Dag 1

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

19 Februari 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Om 6.30 uur vertrokken we met een busjes met chauffeur en gids richting de drijvende markt. Erg touristisch maar wel leuk om te zien dat dit nog niet zo heel lang geleden realiteit was. Mensen voeren met bootjes met etenswaren rond. Ook werden en worden er hele maaltijden op bereid. Nu vaar je langs souvenierwinkeltjes. Het stikt er van de bootjes. Vervolgens zijn we doorgereden naar de geallieerde begraafplaats, hier lagen de gesneuvelden van de Birma spoorlijn, ook veel Nederlanders. Daarna verder naar de bridge over de river Kwai, leuk fotomomentje. Inmiddels begonnen onze maagjes te rammelen, op naar de Thaise lunch. Thais eten is echt super lekker. Onze gids eet apart, want zij wil hot and spicy. Volgens mij moeten wij dat niet willen proeven. Na de lunch zijn we naar het museum geweest over de aanleg van de Brima spoorlijn. Met een hoofdtelefoon met verhalen in het Nederlands werd je door het museum gepraat. Eerst binnen, daar werd een film van een paar minuten getoond en kreeg je een indruk hoe het er aan toe gegaan is. Helaas is er zeer weinig bewaard gebleven. Daarna naar buiten daar hebben we echt over een stukje spoorlijn gelopen en kon je zien hoe de rotsen uitgehakt zijn. Het was erg warm daardoor kreeg je nog meer bewondering voor de mensen die daar 18 uur per dag op 2 bordjes rijst moesten werken. Inmiddels was het tijd om naar ons drijvende hotel The River Rafts te gaan. Dit ging natuurlijk per boot. De River rafts ligt in de river Kwai. Er is geen electriciteit, de hutjes zijn erg klein. Ze heb een bed een toilet een wastafel met douche en koud water. We kregen een petroleum lamp en daar moest je het mee doen. De river kwai heeft een sterke stroming, je kon met zwemvest je een stukje mee laten nemen met de stroom. Wij hebben gebruik gemaakt van de hangmatten lekker relaxen. Toen het donker werd hebben weer Thais gegeten bij petroleum licht. Tegen 21.00 uur begon het te regenen. Echt met bakken uit de lucht. Ook dat was een ervaring. Tegen 23.00 ging de bar dicht en werd het erg stil, je hoorde alleen het klotsen van het water, sssst welterusten!

• 19 Februari 2013 - 15:46

Marel:

Jow parents,

Ik wordt jaloers van alle vakantieverhalen! Niet alleen van jullie in het warme Thailand maar ook de sneeuwfoto's weten mij te bereiken. En ik zit maar te ploeteren op kantoor! Naja ploeteren, het is heel erg leuk en de tijd vliegt voorbij!! Ben nu op het project van het earth hour rooftop concert gezet. Eerste indrukken daarvan zijn top. Wat zullen jullie relaxt hebben zonder stroom en internet! Zo te lezen vermaken jullie je in ieder geval wel. Ik kijk uit naar jullie volgende verhaaltje, en upload eens wat foto's als dat mogelijk is, dan krijgen we een nog beter idee :)

Groeten uit Amsterdam