Dag 5 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: margitschwering

Blijf op de hoogte en volg Margit

01 November 2011 | Egypte, Caïro

Ik schrijf dit nu op een ligbedje in zon aan het zwembad. Meer dan de helft van groep is al weer vroeg naar zagaziq vertrokken, de achterblijvers zitten in de zon. Onze zieke mensen zijn of beter of langzaam aan het herstellen. Het is wel handig dat we dokters bij ons hebben, want 1 was zo ziek dat ze aan het infuus moest, en nu aan de antibiotica. Iedereen wordt goed in de gaten gehouden. We dachten een rustdag te hebben maar we hoorden net dat we naar het doven en blindeninstituut in zagaziq gaan. Dus we wachten maar weer af. Vanavond zouden we eten in zagaziq maar dat gaat niet door omdat er veel zieken zijn, we eten in het hotel. Dus misschien op en neer naar zagaziq 2 uur heen en 2 uur terug ... Wordt vervolgd....
Een iPad is trouwens wel erg super :)

Om 11.00 uur verzamelen voor Zagaziq, en om 11.45 uur vertrokken. Eerst naar het ziekenhuis want onze kinderarts en jeugdarts zouden een kindje zien en we gingen daar lunchen. Na de lunch 14.00 uur zat er niets anders op dan maar weer te wachten op die komen gaan. Tegen 15.30 moesten naar de bus toen hoorden we dan het dove instituut niet door zou gaan omdat we te laat waren, hoezo....... Wachten.... We kregen een activiteit. Dus de bus in na een goed kwartier kwamen bij een museum in aanbouw. Duitse archeologen waren bezig daar opgravingen te doen. Wat je zag was een heel veld met stenen, waarvan sommige met herogliefen. We hebben er wel foto's van. Helaas kan ik deze niet op de iPad krijgen omdat via iTunes moet. Dus even geduld. Het is wel grappig dat ook daar de dokters aangeklampt worden voor advies. Toen de bus weer in en kregen we een city tour door zagaziq op een gegeven moment stopte de bus en stonden we toch voor de deur van doven instituut. De kinderen daar vonden het heel leuk om op de foto te gaan dus we hebben ik weet niet hoeveel foto's gemaakt. Met gebaren kun je wel iets met die communiceren. Het was erg leuk. Helaas hadden we de kadotjes niet bij ons, dus gingen we zonder iets achter te laten weer weg met de belofte om morgen terug te komen. Daarna weer naar het ziekenhuis om de rest van groep op te halen. De dokters hebben weer een aantal operaties gedaan, verpleegkundigen hebben op de Seh gewerkt, iedereen was erg tevreden over de dag. Terug in de bus werd er gevraagd wie er mee wilde naar een Egyptische bruiloft. (een kennis van dr.Said ofzo) De ene helft wilde wel naar de bruiloft, de andere helft waaronder Janneke en ik gingen terug naar het hotel waar we tegen 19.00 uur aankwamen. Even opfrissen en daarna hebben met de niet bruiloft gangers gezellig gegeten. Morgen hopen we op een rustdag, maar ja het dove instituut staat op de planning maar dat kan elke minuut weer veranderen. To zover vandaag. Tot morgen!

• 02 November 2011 - 06:27

Gerard:

Ik had wel een Egytische bruiloft mee willen maken. Maar lekker met elkaar eten is ook gezellig. Grappig om te lezen dat je wel/niet naar het Doveninstituut gaanom dat jullie te laat waren en dan via de Citytour wel bij het instituut aankomen.
    Niets lijkt te plannen, je moet het maar over je heen laten komen. Je wordt op deze manier wl steeds verrast.

groetjes en misschien een heerlijke rustdag maar ik denk gelet op het reisverslag dat er nog wel weer iets verrassends op stapel staat. Geniet ze en maak vooral foto's

• 02 November 2011 - 09:10

Helma:

Hoi,
    Goh zeg jammer dat er een paar ziek zijn geworden, diaree? Maar goed dat er dokters mee zijn. Vermoeiend lijkt mij dat je eigenlijk niet weet wat er die dag komen gaat maar ook wel spannend. En zo'n bruiloft lijkt mij geweldig om mee te maken.
    geniet er nog maar van en veel plezier allemaal.