Dag 4 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: margitschwering

Blijf op de hoogte en volg Margit

01 November 2011 | Egypte, Caïro

De vierde dag alweer, het is gisteren laat geworden daarom vandaag het verslag. Terwijl onze dokters, mensen van de OK plus verpleegkundigen om 7.00 uur naar Zagaziq vertrokken voor een aantal operaties en presentaties, konden wij uitslapen. Tegen 9.00 zaten wij met de groep achterblijvers aan het ontbijt. Omdat het programma van te voren niet bekend is, en als het wel bekend is het nog zomaar kan wijzigen, zijn we veel aan het wachten. We zouden om 11.30 uur vertrekken naar een ziekenhuis in Caïro, dus we konden rustig aan doen, inmiddels zijn we ook gewend dat het 1 uurtje later wordt dan dat er afgesproken is, dus tijd zat. Tot onze verbazing wordt er om 10.15 uur geroepen dat de bus al klaar staat, snel de kofiie achterover geslagen, spullen voor het ziekenhuis van de kamer gehaald en naar de hal, daar stond iedereen al klaar voor vertrek alleen de bus ontbrak nog. Die kwam een half uurtje later. Zo gaat het dus de hele dag complete chaos, maar wel leuk. We hebben ook een hele leuke groep en we verbazen ons nergens meer over. In de bus gestapt op weg naar het ziekenhuis. Weer achteraan sluiten in de file en stapvoets door Cairo. We werden ontvangen door directeur daarna kregen we een rondleiding over de kinderafdeling. We hebben de kinderen knuffels gegeven, daar waren ze heel blij mee. Een paar OK mensen die met ons mee waren zijn naar de OK gegaan om daar spullen te brengen. Zij waren al eerder in dat ziekenhuis geweest en wisten wat er nodig was. Ons viel op dat dit ziekenhuis veel schoner was en dat er wel heel hard gewerkt wordt. Het materiaal dat er is, is wel 20 jaar oud. In het ziekenhuis hebben ongeveer 2 uur rondgelopen, toen kregen we een rondtour door Caïro. We hebben de grootste moskee gezien, zijn over de Nijl gereden en langs het Tahir plein. Wat zie je dan onderweg, militairen, flats, heel veel auto's, er hangt een waas van smog over de stad. De hele dag hadden we 3 beveiligers bij ons, die ons goed in de gaten hielden. Wanneer ergens heen liepen ging er altijd eentje mee. Tegen 16.00 waren we weer in het hotel. Tegen 17.00 zouden naar een weeshuis gaan, dit werd dus weer iets later. Het weeshuis is in Caïro. In het weeshuis zitten kinderen van 2 tot 10 jaar. Het was een echt huis. We hebben speelgoed uitgedeeld en hebben met de kinderen gespeeld, erg gezellig. Toen weer naar het hotel, waar we om 21.00 uur weer zouden vertrekken naar een bekend 5 sterren restaurant. De mindere kant van deze dag was dat er 5 mensen ziek geworden zijn.

• 01 November 2011 - 08:38

Gerard:

Zo je ziet nog eens wat. Chaos in de stad went heel snel denk ik. Gewoon om de simpele reden dat je geen keus hebt. Dat het Ziekenhuis in Cairo schoner is was reeds bekend maar wordt nu door eigen ogen bevestigd. De Citytour lijkt mij prachtig. je krijgt nu een goed beeld hoe het er in Egypte toegaat. De Ipad
    functioneert naar behoren?
    Zie uit naar je volgende verslag.
    groetjes

• 01 November 2011 - 10:59

Mamma LENY:

Hallo Margit, en de andere dames,
    Wat had je weer een mooi reisverslag, geweldig om dit te lezen, jullie maken wel van alles mee, van lang wachten(wat jammer van de tijd is) tot druk druk.
    waren de kindertjes erg blij met jullie bezoekje?? Hoe gaat het met de zieke mensen, dit kun je er in die paar dagen niet bij gebruiken, wens ze beterschap.
    Net bericht ontvangen van mijn vakantie naar Portugal, het gaat wel door.Nou de groetjes maar weer en tot mails (morgen) groetjes mam

• 01 November 2011 - 12:03

Karis En Bas:

Wij zijn jaloers:(!

Leuk om te lezen..

• 01 November 2011 - 17:38

Daniël:

Jemig, jullie nemen naast eigen koffers een flinke bagage mee aan ervaringen. hoop dat je de hand van de burgemeester weer teruggegeven hebt. hahaha. hoop dat jullie niet ziek zijn geworden. ik wens jullie nog veel plezier en houd die bewakers een beetje te vriend. geniet ervan! tot horens.

• 01 November 2011 - 20:20

Angeline:

Hoi Margit,

Wat een belevenissen weer deze dag.
    Volgens mij zijn jullie 's avonds helemaal kapot. Ja Margit, dit is toch iets anders dan een weekje lekker aan het zwembad in de zon. Maak je ook foto's, ben erg benieuwd wat je allemaal ziet onderweg, zo te horen is dat erg veel. Pas maar op dat je ook niet ziek wordt, maar gelukkig heb je wel een sterke maag. Kijk weer uit naar je volgende reisverslag. Lekker slapen.

Gr. Angelne