Dag 3 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: margitschwering

Blijf op de hoogte en volg Margit

30 Oktober 2011 | Egypte, Caïro

Zoals ik gisteren al heb geschreven moesten we heel vroeg ons bed uit. De wekker stond op 5.00 uur, dan ontbijten en om 7.00 uur zaten we in bus, behalve onze dokter HJ, hij heeft een iPhone die de Ned. Wintertijd had overgenomen. Toen hij uit bed gebeld was konden we vertrekken. Op naar de burgemeester van Zagaziq daar waren we uitgenodigd voor een officiële begroeting. We werden ontvangen in raadzaal na een paar toespraken kregen we allemaal als aandenken een vaandel en een sleutelhanger en de hand van de burgemeester. Toen we weg gingen stond het zwart van de mensen in de hal die allemaal voor ons klapten. Eindelijk konden we dan naar ziekenhuis inmiddels was het al 11.00 uur. De dokters en ok personeel gingen meteen aan het werk. De niet medische mensen zouden naar de kinderafdeling, we hadden knuffels, bij ons maar helaas is er niet van gekomen. We hebben de hele morgen zitten wachten. Tegen 14.00 uur kregen we een lunch en daarna zijn de niet medische mensen op weg gegaan naar een weeshuis aan de andere kant van zagaziq. Het verkeer hier is een chaos. We naderden een kruispunt waar het verkeer van alle kanten kwam en het in het midden dus pot vast stond. Gelukkig worden we begeleid door politie, zij hielpen ons een weg te banen. Het weeshuis was netjes en schoon en er hing een goede sfeer. De kinderen waren heel blij met onze kadotjes. We zijn een uurtje gebleven. Daarna zijn we nog naar een kinderkankerziekenhuis in aanbouw gegaan en hebben we in de bouwput rondgelopen. Het zal nog wel heel wat jaren duren voordat het af is. 17.00uur we moesten onze collega,'s ophalen uit het ziekenhuis. Daarna werd de reis voortgezet naar Caïro weer 2 uur in de bus. Tegen 20.00 uur waren weer in Het hotel. Daar hebben we lekker gegeten. Morgen mogen de niet medische mensen uitslapen yeh... We gaan dan naar een weeshuis en doven en blinden instituut in Caïro. Nu gaan we slapen, want we zijn kapot. Welterusten en tot morgen.

• 31 Oktober 2011 - 06:26

Gerard:

Lekker uitgeslapen?

Hoop dat je veel foto's maakt om nog een betere indruk te krijgen hoe het in Egypte is. Kan dit nu beter vragen dan aan het end van de week toch?
    vandaag ook weer een bijzonder bezoek aan het weeshuis en doven en blindeninstituut. Het reizen valt mee je blijft in Cairo. het verkeer in Cairo zal ook wel een chaos zijn.
    Tot het volgende verslag

• 31 Oktober 2011 - 10:33

Marel:

Hebben ze die hand van de burgemeester afgehakt? Aangezien jullie die kregen? Vind ik wel een beetje bruut! Veel plezier met vandaag, en we lezen wel weer hoe het was!

• 31 Oktober 2011 - 14:13

Mamma LENY:

hoy Margit,
    lekker weertje hebben jullie vandaag 31gr.geeft jouw berichtje aan, hier is het ook wel zonnig met zo'n 16gr. heb je weer een beetje bij kunnen slapen, het zal wel vermoeiend zijn maar ook zeer interressant, je komt nu heel andere dingen tegen als wanneer je op vakantie bent.wat is die Marel weer adrem.tot morgen groetjes Mam

• 01 November 2011 - 08:37

Karis:

whahahha Marel.

Leuke verhalen zeg ik wil ook wel mee naar het blindeninstituut lijkt me erg interessant.

Tot snellos los ballos