Olifantensafari en vlotvaren + Gerards verjaardag - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Olifantensafari en vlotvaren + Gerards verjaardag - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Olifantensafari en vlotvaren + Gerards verjaardag

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

25 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hiep hiep hoera, Gerard is jarig vandaag, en kreeg hij zijn cadeau een rit op een olifant. En het is Boeddha Day! Maar eerst ontbijten, we werden tegen 8.15 uur opgehaald voor de dagtour. In het busje zat al 1 stelletje, op naar de volgende 5. Ondertussen kwam ik erachter dat ik vergeten was de accu in de camera te doen, echt ontzettend dom en vreselijk balen. Inmiddels stapten er 3 mensen in het busje 2 hadden geannuleerd. Toen moesten we er nog 2 ophalen, er werd gebeld met de gids dat de 2 mensen toch niet geannuleerd hadden, dus konden we weer terug. Het waren allemaal Chinezen. We waren nu weer vlak ik de buurt van ons hotel, even vragen of we daar langs konden om de accu op te halen, YES! Pfff het zou echt jammer zijn geweest als ik geen foto's had kunnen maken. Nou konden we op weg naar het olifanten en vlot gebeuren, we moesten een 1 uurtje rijden. Eerst gingen we vlot varen, we zakten een stuk de rivier af, dat was heel relaxed. Aan het einde van rit stond ons busje klaar en werden naar het olifantendorp gereden. De olifanten stonden al op ons te wachten voor de fotoshoot, ook ik kreeg een slurf om mijn nek. We hadden bananen en bamboescheuten voor ze gekocht, dat moest je goed vasthouden anders was je die zo kwijt, die slurf reikt een heel eind. We kregen een voorstelling van de olifanten, ze gingen o.a. Voetballen, mondharmonica spelen en schilderen. Je kon zien dat ze er lol in hadden. Ook worden ze goed verzorgd. Het was tijd voor de Thaise lunch. Na de lunch hebben een ritje gemaakt per ossenkar naar een Bergstam die souvenirs verkochten, vervolgens gingen we terug per olifant. Onze olifant heette Michael en was 30 jaar, hij luisterde erg goed naar zijn verzorger. Hij stapte rustig door de rivier. Het was wel touristisch, maar erg leuk. Op de terugweg hebben we een orchideeën en butterfly farm bezocht. Tegen 16.00 uur waren we weer in ons hotel, Gerard genoot van de airco en ik van de warmte op het terras. Tegen 17.00 uur kwam een receptioniste vragen of Gerard in de kamer was want ze hadden een taart voor hem, met een kwartiertje zou die gebracht worden. De bel ging, Gerard deed open, stond het personeel voor de deur te zingen en kregen we een taart en felicitatiebrief van de kinderen. Het was ons niet helemaal duidelijk van wie de taart nu was, van de kinderen of van het hotel? Van de kinderen dus, een super, super verrassing! Dit hadden we dus ''echt'' niet verwacht. (Ik wil mijn verjaardag ook op een super locatie vieren ;) ) Even douchen, and let's party, op naar DooDee het cafétje van Joost. Het was druk op straat, want niet ver van ons hotel staat een belangrijke tempel. Omdat het Boeddha Day (= een nationale feestdag en vrije dag) komen alle Boeddhisten bidden, ze kopen een bloemetje en lopen daar al biddend een rondje mee om de tempel ook staan er heel veel kaarsen en de tempel is mooi verlicht. Bij DooDee aangekomen werden we meteen herkend door Joost. Gerard vertelde dat hij jarig was en dat hij een biertje wilde komen drinken, wat bleek op Boeddha Day wordt er geen alcohol geschonken of verkocht, dan maar een ice tea :). We hebben iets gegeten en zijn weer naar het hotel gegaan. Even controleren of de supermarkt ook geen bier verkoopt, nee er zit een slot op de deur. Ook bij de terrassen staan borden dat er geen alcohol geschonken wordt. Dus dat biertje houdt hij nog tegoed. Morgen hebben we niet echt een programma. We gaan proberen souvenirs te scoren en met grote waarschijnlijkheid een massage. Tot morgen.....

• 25 Februari 2013 - 17:22

Marel:

Gelukkig hebben we jullie kunnen verrassen want dat was onze bedoeling natuurlijk!!
    En geen biertje op je verjaardag!? Pff kan me daar niks bij voorstellen :P
    Morgen lekker rustig dagje dus! Geniet ervan!

• 25 Februari 2013 - 17:27

Mamma Leny:

Hallo Gerard en Margit.

Wat balen hè Gerard, op je verjaardag nog geen biertje te kunnen kopen foei foei,
    ook dit vergeet je nooit weer,maar dan smaakt het morgen dubbel zo lekker.
    deze dag was ook wel weer geslaagd zo te lezen. genieten maar weer.ik leef wel mee.
    en kan mij met de verhalen heerlijk vermaken, ga zo door!!!!!!doeiiiiiiiiiiii MAM.

• 25 Februari 2013 - 19:00

Angeline:

Nou broertje van harte proficiat met je verjaardag en nog vele jaren erbij.
    Wel speciaal om dit in Thailand te vieren. Het biertje heb je inmiddels vast al gehad.
    Een hele ervaring op een olifant te zitten of niet??
    Wat een leuke verrassing van de kinderen, was de taart nog lekker???
    Veel plezier en geniet maar weer van jullie massage.

Groetjes Gerard en Angeline

• 25 Februari 2013 - 21:00

Huub Schwering:

Hoi Gerard en Margit

wat een ervaring op je verjaardag!
    Gerard van Harte Gefeliciteerd en geniet van jullie mooie vakantie!
    We blijven jullie volgen.
    Veel plezier en lieve groetjes,

Huub Irma Merle en Lars

• 26 Februari 2013 - 09:08

Shaila:

Hoi MArgit en gerard,

Allereerst, Gerard, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Dit was er zeker één om niet snel te vergeten :)

Goed te horen dat jullie zo enorm genieten Hier is het koud en de sneeuw verdwijnt gelukkig weer!

Geniet er nog lekker van en tot gauw!!!

groetjes Shaila