Fietsen in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Fietsen in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Fietsen in Chiang Mai

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

22 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

We hebben erg lekker geslapen in ons king size bed, na het ontbijt werden we tegen 7.45 uur opgehaald voor onze fietstour. We zijn eerst half Chiang Mai doorgecrost om een Canadees meisje, dat alleen reist, op te halen. De het plaatsje waar de tour begon ligt iets buiten Chiang Mai. Ze hebben daar ook mooie lodges die je kunt huren (Little Village). We moesten een fiets uitzoeken en even testen of alles oké was. Inmiddels kwamen er nog 2 Nederlanders bij en was ons groepje compleet. We hebben rondgefietst over het platte land van Chiang Mai. We hebben rijstvelden en tempels gezien. Ook een fabriekje waar ze doodskisten met versieringen maken. Een fabriekje waar met de hand uit houtgesneden hoofdzakelijk olifanten werden gemaakt. Mannen waren bezig met het omhakken van de boom we hebben daar de vruchten van geproefd, van heel zuur tot lekker zoet. Ook hebben we een school bezocht en een plaatselijke markt. Na een tocht van 5 uurtjes waren we weer bij het beginpunt. Hier kregen we een lekkere lunch, daarna werden we weer naar ons hotel gebracht. Ik heb gezwommen, Gerard vond het te warm bij het zwembad en is op onze kamer gebleven. 'S avonds hebben we een uurtje gewandeld. Daarna zijn we met de bus naar een restaurant aan de rivier gegaan, op advies van onze gids uit Bangkok. Het was een mooie plek. Maar het was een hele toer om er te komen. Het was spitsuur. Na het diner hebben we ons door een tuk tuk naar de night bazaar laten brengen. Je weet niet wat je ziet veel mensen, veel kleuren, veel geuren, heel veel winkeltjes en kraampjes. We hadden niet gedacht dat het zo groot zou zijn. Toen weer met de tuk tuk naar ons hotel. Morgen gaan we een dagje koken.......

• 22 Februari 2013 - 18:19

Karis:

Klinkt gezellig mensen! Ga zo door:)!

• 23 Februari 2013 - 12:51

Helma:

Leuk hoor al die ervaringen zoals reizen met tuc tuc's en zo. Zo te lezen vermaken en genieten jullie ervan. Zeer benieuwd naar jullie kook ervaring en kunsten. Misschien kunnen we die in Borne een keer ervaren?