Dag 17 Kaapstad Hop on Hop off - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Dag 17 Kaapstad Hop on Hop off - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Dag 17 Kaapstad Hop on Hop off

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

25 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag zijn we met de Hop on Hop off bus door Kaapstad gereden. Het was een bewolkte dag, ongeveer 16 graden, maar goed te doen bovenin de bus. We hebben 2 stadswandelingen gemaakt en het museum district 6 bezocht. We zijn in district 6 door straten gelopen waar het allemaal begonnen is. Daar waar blank en zwart eens gezellig samenleefden heeft men huizen afgebroken. 60% van de wijk is nog steeds gras en onkruid. Het is nooit meer geworden wat het was, onvoorstelbaar! Ook zijn we bij het Castle geweest, het Nederlandse fort. Waar eerst de zee was is nu land, het fort ligt nu een aantal km verwijderd van de zee. Ook hebben we de wijk van de rich and famous gezien en het strand dat vaak gebruikt wordt in films en fotoreportages. De tafelberg lag vandaag in de wolken, het is maar goed dat we gisteren meteen gegaan zijn. Morgen krijgen we weer een auto en gaan we naar Stellenbosch, de wijngaarden....