Dag 7 en 8 Het Kruger park - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 Het Kruger park - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8 Het Kruger park

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

16 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

We kwamen het Kruger park binnen via de Orper Gate. Vandaar was het ongeveer 55 km naar het Satara Rest Camp. Onze eigen safari kon beginnen, we hebben onderweg veel dieren en hele mooie natuur gezien. Bij het rest camp waar we om 15.30 uur waren hebben we meteen een safari geboekt. We moesten snel naar ons hutje, even omkleden om op tijd, 16.15 uur, bij de safari truck te zijn. Met totaal 7 personen hebben we deze safari gedaan. We hebben nu ook de nachtdieren zoals stekelvarken, hyena, jakhals, etc. gezien, en als hoogtepunt 3 leeuwinnen. Gelukkig was het restaurant nog open en konden we nog een hapje eten. Daarna nog even op ons terras iets gedronken en toen naar bed. Wat was ik moe ..... De volgende dag moesten we bij Mugg And Bean, zelf een ontbijt scoren, vervolgens weer op pad, 100 km door Kruger naar Lower Sabie, een gerenoveerd camp met campingplaatsen en bungalows. Er zijn hier veel Afrikanen die allemaal bezig zijn met hun braai, het Afrikaanse woord voor barbecue. Zelfs bij een rustplaats onderweg kon je een braai huren. De mensen nemen of zelf hun vlees etc. mee of ze kopen het in het winkeltje bij deze rustplaats. Je ziet hier best veel dikke mensen, vooral ouderen, de jongeren hebben nog wel een mooi figuur. De mensen zijn heel vriendelijk. Ook zie je nog steeds wel verschil tussen blank en zwart. De meeste eigenaren van bedrijven zijn blank en de werknemers zijn zwart. Wanneer je hier een eigen bedrijf wil beginnen ben je verplicht om minimaal 5 zwarte mensen in dienst te nemen. Ons verblijf in Lower Sabie is een bungalow met een buiten keuken en braai natuurlijk. Wij hebben iets gegeten bij Mugg and Bean en daar een stukje van de wedstrijd Duitsland-Portugal gezien. Daarna nog even een lekker glaasje rosé op ons terras gedronken en dan lekker slapen. Morgen gaan we naar Swaziland.

• 18 Juni 2014 - 19:14

Helma:

Zo te lezen genieten jullie. Het is voor ons wel herkenbaar. Tip voor een snack, probeer eens biltong, gedroogd vlees. Veel plezier verder.

• 18 Juni 2014 - 20:45

Karis:

Het klinkt echt heeeeel gaaf zeg! Woehoe! En nederland net ook nog even gewonnen.

• 18 Juni 2014 - 22:45

Marion:

Oh wat gaaf allemaal, ook het vorige verhaal. Het lijkt mij allemaal super mooi. Ben ook heel nieuwsgierig naar jullie foto's. Nog veel plezier verder. Groetjes uit Weerselo.

• 19 Juni 2014 - 07:31

Shaila:

Wat klinkt dat toch allemaal weer super! fantastisch! en het nederlands elftal is ook nog eens door naar d ehalve finales! wat wil een mens nog meer :)