Dag 6 van Hazyview naar Hoedspruit. - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Dag 6 van Hazyview naar Hoedspruit. - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Dag 6 van Hazyview naar Hoedspruit.

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

14 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Na het ontbijt zijn we vroeg vertrokken naar Hoedspruit. De snelste weg naar Kuhula Lodge, we hadden gehoord dat het een super mooie Lodge zou zijn, maar de weg er naar toe moeilijk begaanbaar. Het eerste deel ging voorspoedig over een mooie 2 baansweg. Toen kwam de afslag naar Parsons nature reserve, een zandweg, met grint en keien, kuilen, drempels en behoorlijk steile heuvels. Over 12 km hebben 1,5 uur gedaan, maar het was echt wel de moeite waard. We kwamen aan bij een super mooie lodge, met een onbeschrijflijk mooi uitzicht over een river aan het kruger park. We werden welkom geheten door Sander en Kim een jong stel uit Nederland en Lieke Muller een Nederlandse stagiaire uit Enschede, zij is een student van de Saxion Deventer. We hebben die middag lekker aan de rivier gezeten waar we olifanten, nijlpaarden en een soort van wildzwijnen hebben gezien. Tegen 16.30 gingen we met Sander en een Italiaans echtpaar op safari. Hij wist veel te vertellen over de planten, bomen en dieren. We hebben o.a. vogels, giraffen en olifanten, zebra's, jakhalzen en een hyena gezien. Na de safari werd het vuur aangestoken waar we, het Italiaanse echtpaar (zij hebben een reisbureau in Hoedspruit), 3 Pakistani uit Johannesburg, Sander, Kim en Lieke omheen hebben gezeten. Ondertussen was Sander bezig met ons diner, een overheerlijke braai. Het was erg gezellig en voor Afrikaanse begrippen lagen we laat in bed.
Jammer dat we hier maar 1 nacht waren. De volgende morgen moesten we dezelfde weg weer terug.
Op het slechtste deel kwamen we een tegenligger tegen, het was nog een hele toer om elkaar te passeren.
Wij in de Nissan Almera, en zij in een jeep, maar na een kort overleg over de aanpak is het gelukt. Op naar het Kruger park.