Dag 2 Soweto cycle tour - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Dag 2 Soweto cycle tour - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Dag 2 Soweto cycle tour

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

10 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Na een lekker ontbijt, werden om 8.45 uur opgehaald door Martin Donkers een Nederlander die getrouwd is met een Afrikaanse. Hij bracht ons naar de andere kant van Johannesburg naar Soweto. Daar stond onze gids Oliver al op ons te wachten. Een echte rasta man! Hij heeft ons het echte soweto laten zien, ruiken, horen en proeven.
Soweto is erg heuvelachtig, de mensen zijn ontzettend aardig en de Afrikaanse muziek schalt uit de huizen.
We hebben kota gegeten, dat is brood met friet, een knakworst, kaas en mangosaus. Laten we het erop houden dat het te eten is, maar het is geweldig om mee te maken. Je zit midden tussen de locals, geweldig.
We hebben de elektriciteit torens gezien. We weten waar TuTu woont en waar Mandela gewoond heeft.
Bij hun in de straat hebben we een biertje gedronken. Onze gids wist veel te vertellen over Pieterson, de jongen die dood geschoten is tijdens de apartheid. In totaal hebben we 4 uur rond gefietst het was super! Daarna zijn we weer naar ons Guest house gebracht. De temperatuur ging vandaag van koud naar warm en weer naar koud. Vanavond hebben we met een aantal gasten van het Guest house plus de eigenaren plus een aantal Afrikanen bij een vuur gezeten terwijl de Afrikanen een soort stoofpotje aan het bereiden waren. Lam met aardappels, groente en pompoen. We hebben het niet geproefd we hadden al gegeten. Maar het rook goed. Het is hier vroeg donker en iedereen gaat vroeg naar bed, Wij ook! Morgen halen we onze auto op en gaan we richting het noorden...... Groetjes! Tot de volgende blog.....

• 10 Juni 2014 - 22:16

Marion:

Hoi Margit en Gerard, het klinkt allemaal al super. Veel plezier verder en tot het volgende verhaal.
    Groetjes

• 10 Juni 2014 - 22:33

Joan:

Goed begin, ben benieuwd naar het vervolg

• 11 Juni 2014 - 08:51

Shaila:

Hoi Margit en Gerard, het begin klinkt super! Ben heel benieuwd naar de rest! goede trip en doe voorzichtig :)

• 11 Juni 2014 - 09:11

Karis:

Woehoe, lekker bezig papsie en mamsie!

Have fun!

• 11 Juni 2014 - 09:45

Helma:

Vind ik leuk :)

• 11 Juni 2014 - 22:34

Mamma Leny:

Hoy hoy de eerste dag al zoveel beleefd, geweldig, kijk al uit naar het volgende verslag.liefs mam.