Koken in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margit Schwering - WaarBenJij.nu Koken in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

Koken in Chiang Mai

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

23 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

We zijn de dag begonnen met een ''Egg Benedictine'', om 9.30 uur werden we door een truck van de kookschool opgehaald. Nadat we onze schoenen hadden uitgedaan konden we plaatsnemen op een matje. Er waren 2 groepen. Onze groep bestond uit 9 personen, 3 Spaanse meisjes, 1 Engels meisjes, 2 Amerikaanse dames met een gids en wij tweetjes. In deze groep was Gerard de enige man. De andere groep was ook ongeveer die grote, daar waren wel meer mannen. We kregen allemaal een kookboekje een een briefje met 3 voorgerechten, 3 tussendoortjes, 3 soepen, 3 hoofdgerechten en 3 desserts. Je moest aankruisen welke gerechten je wilde maken. Daarna kregen we een mandje en gingen we naar de markt om de ingrediënten te kopen. Op de markt kregen we uitleg over de diverse kruiden, groenten, rijst heel interessant. Terug bij de kookschool kregen we een schort voor en een doekje om ons hoofd. Daarna werden de 2 groepen verdeeld over het 1ste gerecht dat je aangekruist had. De ingrediënten lagen al klaar bij je hakblokje + hakmes. Er werd precies verteld wat je doen moest. Toen alles fijn gehakt was, gingen naar de wokken. Daar werd ook in stapjes verteld wat je doen moest. Nadat het 1ste gerecht klaar was konden we het opeten. Zo hebben we 5 gerechten gemaakt. Het was erg leuk en heel leerzaam. Tegen 16.00 werden we weer naar ons hotel gebracht, daar hebben lekker op ons terras zitten lezen. Je wordt hier niet snel bruin, het is bewolkt en als de zon wel volop schijnt is het veels te warm om in de zon te zitten. We zijn natuurlijk al wel iets bijgekleurd. Tegen de avond zijn we naar de night bazaar gelopen, we kwamen langs het echte uitgaansleven, barretjes met meisjes van plezier en oude mannetjes die zaten te genieten. Het was een grappig gezicht. Je kunt hier overal rustig over straat lopen. De mensen zijn echt niet opdringerig. Omdat we niet echt honger hadden hebben we bij een kraampje langs de straat lekkere saté gegeten. Na een Starbucks cappuccino bij de night bazaar zijn we weer naar ons hotel gelopen. Morgen hebben we een rustig dagje met 's avonds een kantoke diner.

• 23 Februari 2013 - 19:29

Angeline:

Hoi Gerard en Margit,

Zo te lezen hebben jullie een zeer actieve vakantie, van alles wat. Vooral dat koken Gerard was echt iets voor jou of niet??? We zijn benieuwd wat we de komende dagen weer kunnen verwachten.

Geniet nog maar lekker en zeker van de warmte, want het is hier ijzig koud.

Tot gauw.

Groetjes Gerard en Angeline

• 23 Februari 2013 - 20:09

Mam:

Hoy hoy,

Wat zullen jullie nou lekker kunnen koken, leer je het mij ook ...???
    Gaan jullie het morgen kalm aan doen ?lijkt mij ook wel lekker genieten.
    Ik vind de verhalen iedere keer weer fijn en leuk om te lezen,en ben blij
    Dat jullie je zo goed vermaken, geniet maar lekker verder.wij horen wel weer.
    Liefsten groetjes mam