River Kwai tour - Dag 3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margit Schwering - WaarBenJij.nu River Kwai tour - Dag 3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margit Schwering - WaarBenJij.nu

River Kwai tour - Dag 3

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg Margit

21 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Na een wat mager ontbijtje, zijn rond 10.00 vertrokken richting Ayutthaya. Een rit van ongeveer 2 uur. Onderweg even gestopt bij een tankstation voor een plas pauze en kop koffie. Gelukkig was het een westers toilet. Ik heb tot nu nog steeds geluk gehad met de toiletten hier, ze zijn ook redelijk tot echt schoon, met af een toe een uitzondering. We deden met 3 Nederlandse koppels de dezelfde tour. Ieder met eigen busje met chauffeur en gids zo kun je zelf je eigen reis bepalen. Wij gingen door naar een restaurant om te lunchen, een giga buffet met Thais, Japans en Italiaans eten. Na de lunch hebben we een boottocht gemaakt langs verschillende tempels en allerlei soorten en maten Thaise huizen. De westerse invloed is ook hier zichtbaar. Alle huizen staan langs de rivier op palen, omdat het water in het regenseizoen heel hoog kan komen. Na de boottocht zijn we naar een tempel gegaan, de ''Wat Mahathat'' onze gids heeft ons daar rondgeleid. Het was een ruïne, de tempel was een paar honderd jaar geleden afgebrand. Het erg warm, een verfrissend doekje was erg welkom. Hierna was het tijd voor een 2 uur durende body massage. We werden eerst in een soort pyjama gehesen, waarna we behoorlijk zijn aangepakt, maar erg lekker. Het was nog te vroeg om te gaan dineren, onze gids bracht naar de lobby van een erg mooi hotel hier konden we even bijkomen. Ons diner was aan het water vlak bij het station van Ayutthaya. De gids ging informeren of trein vertraging had, zodat we niet zo lang op het station hoefden te wachten. De vertraging was 10 min. Op naar Chiang Mai we werden door de gids en de chauffeur uitgezwaaid.

• 21 Februari 2013 - 22:23

L.schildkamp Mam :

Was naar hello goodbye t.v. Aan het kijken allemaal van die wereld reizigers net als jullie.
    Wat is dat leuk om jullie op de Skype te zien en te horen, ik geniet echt samen met jullie, en kijk al weer uit naar het volgende verslag.veel liefs mam.